Møde i afdelingsbestyrelsen d. 21/12 2010

 Dagsorden:

  1. Budgetkontrol
  2. Referat om plan for installation af Genvex-system
  3. Hyldemosens hjemmeside
  4. Forslag til opdeling af P-pladser
  5. Sag om haveudvidelse
  6. Generelt om haveudvidelser og grundleje
  7. Tilladelse til at have kæledyr
  8. evt.

Til stede: Ole (Hy 8), Peter (Hy 50), Otto (Varmemester) og Astrid (Hy 21)
Referent: Astrid

Referat:

  1. Otto gennemgik de store træk af de foreløbige regnskaber indtil 2/12. (Se regnskaberne her)
    Fællesregnskab for Hyldemosen og Sortemosen: Det, der er sparet på de ordinære udgifter, går nogenlunde lige op med de ekstraordinære udgifter, der har været afholdt.
    Regnskab for Hyldemosen alene: Det kan umiddelbart se ud som om, der er besparelser på knap 44 000 kr. i forhold til budgettet. Bestyrelsen må overveje, hvordan man vil anvende et evt. overskud af denne størrelsesorden.
    I øvrigt kan der forventes ekstraudgifter til overarbejdsløn i forbindelse med snerydning, muligvis ca. 50 000 kr. ekstra. Det er lidt uigennemsigtigt i hvor høj grad, budgettet bliver belastet af dette.
  2. På sidste møde i afdelingsbestyrelsen blev det besluttet at bede boligselskabet om opdatering på projektet vedrørende Genvex-systemet. Afdelingsbestyrelsen havde derfor fået en kopi af et mødereferat fra organisationsbestyrelsen. Referatet kan ses her.
    Ifølge dette referat er virker det som om, at organisationsbestyrelsen er gået væk fra ideen om, at udskifte gasfyrene og etablere et nyt ventilationssystem samtidig. Dette undrer vi os over i afdelingsbestyrelsen. Otto og Ole vil undersøge sagen nærmere. Otto vil desuden skaffe/selv lave yderligere beskrivelser og tegninger/billeder af det foreslåede Genvex-system.
    Det blev besluttet at lægge så mange oplysninger som muligt ud på den nye hjemmeside, så beboerne har mulighed for at orientere sig dér.
    Afdelingsbestyrelsen formoder, at etablering af Genvex vil forbedre indeklimaet i en sådan grad, at problemerne i enderækkehusene ikke behøver at blive løst med øget isolering. Vi ønsker at vurdere sagen igen, når vi har fået meldinger om, hvordan inde-miljøet opleves efter etablering af Genvex.
  3. Astrid står for den kommende hjemmeside. Det er lykkedes at få domænenavnet ”Hyldemosen.dk” efter at børnehaven ikke har brugt det i flere år.
    Astrids søn står for at lave et skelet til hjemmesiden, så det bliver nemt at redigere den. Astrid vil undersøge, hvordan vi sikrer os domæneejerskab og i forhold til revisionskontrol og back-up, så vi ikke risikerer at miste værdifulde oplysninger eller kommer i juridiske problemer.
  4. Astrid havde undersøgt mulighederne for at tilegne én parkeringsplads til hvert lejemål (et ønske fra afdelingsmødet). Men det har vist sig, at der er langt færre parkeringspladser end lejemål. Selv ved etablering af p-pladser på de sidste få grønne arealer langs vejen, kan der ikke blive lige så mange p-pladser som lejemål.
    Vi lægger hovederne i blød for andre løsninger og tager emnet op igen senere.
  5. Afdelingsbestyrelsen har modtaget en ansøgning om en konkret haveudvidelse. Principielt ønsker vi at holde igen med haveudvidelser og vil også overveje at få sløjfet eventuelle haveudvidelser, som er lavet uden tilladelse. I det aktuelle tilfælde vil vi kigge nærmere på sagen, når sneen smelter. Otto sender et midlertidigt svar til ansøgeren.
  6. Diskussionen om haveudvidelser fortsatte. Vi ønsker at finde en løsning på at få afviklet i hvert fald de haveudvidelser, der er til gene for andre beboere. Vi har ikke et overblik over, hvor mange haveudvidelser, der er foretaget uden tilladelse.
    Der er uklarhed over, om ”grundleje” på huslejeindbetalingskortet er et udtryk for, at man betaler leje af den jord, som man har indlemmet i sin have eller …? Otto vil undersøge sagen.
  7. Det er vores indtryk, at man i flere lejemål har glemt at registrere sine kæledyr, og at flere lejere har mere end ét kæledyr. Otto vil uddele en skrivelse om reglerne på området og opfordre til registrering.
    På afdelingsmødet var der ønske om at revurdere listen over tilladte hunde i Hyldemosen. Vi undersøger sagen og tager det op senere.
  8. Der kom flere punkter under eventuelt:
    1. Fælleshuset: Der er stadig problemer med ”løsslupne” fester i fælleshuset. Problemerne drejer sig både om støj inde fra huset og om de gæster, der færdes rundt i området og generer de omkringboende med støj, opkast, hærværk m.v.
      Der blev foreslået flere tiltag. Det bør være sådan, at der ikke er behov for, at nogen agerer ”bussemand”:
      1. Automatisk lukning for strømmen på et bestemt tidspunkt fx midnat
      2. Lukning for strømmen, hvis støjniveauet er over en bestemt tærskel
      3. Karantæne for de lejere, der er blevet klaget over
      4. Vi lægger hovederne i blød for flere og mere konkrete forslag samt prisoverslag og tager punktet op senere.
    2. Mødedatoer for fremtidige møder i afdelingsbestyrelsen:
      Det var tidligere besluttet, at holde møderne den første tirsdag hver måned. Dette passer dog ikke alle. Derfor besluttede vi fremover at holde det rullende på mandag-torsdag den første uge hver måned (dog med undtagelse af januar, hvor vi venter til uge 2). Astrid laver en plan over de første mødedatoer. Datoerne kan ses her.
    3. På afdelingsmødet blev nævnt et problem med, at beboerne ikke kan slukke for udsugningen i tilfælde af akut luftforurening. Vi tager punktet op på næste møde i afdelingsbestyrelsen
    4. Vi vil overveje, hvilke konsekvenser det får for beboere i Hyldemosen, at ”vores” lyssignal bliver ændret og der eneste mulighed for at krydse O4 fremover bliver gennem tunnelen ved Netto

Datoer for møder i afdelingsbestyrelsen:

Mandag            10/1                    2/5
Tirsdag               1/2                      7/6
Onsdag              2/3                      3/8
Torsdag             7/4                      1/9

Download som PDF