Referat af afdelingsbestyrelsesmøde onsdag d. 22/8 2012

 
Ordstyrer: Jan
Referent: Lis
Til stede: Jan, Astrid, Marlene, Michael og Lis
Afbud fra: Jens og Karina

Dagsorden:

 

1.       Gennemgang af budget kl. 18-19

a.       Diskussion af budgettet. Jeg mener, vi mangler et budget over henlæggelser da det er dem, vi selv har størst indflydelse på (legeplads, vedligehold osv.). Jeg vil høre, om vi kan få en kopi inden mødet

                                                               i.      Er der tilstrækkeligt på fx legepladskontoen til vores plan om at opgradere legepladserne og muligvis at lave noget til de større børn?

                                                             ii.      Hvor pæn stand ønsker vi fællesarealerne og boligerne udvendig, og passer budgettet til det?

                                                            iii.      Hvis det vigtigste er, at holde huslejen så lav som muligt, hvor er der så overflødigt fedt, vi kan barbere af budgettet?

                                                           iv.      Osv.

b.      Konklusion af, hvad Henning eventuelt skal rette til

2.       Godkendelse af sidste referat

3.       Efterårets mødedatoer for Afdelingsbestyrelsen

4.       Nyt fra Ejendomskontoret

5.       To-do-listen

6.       Indkommen post (i skrivende stund er der intet)

7.       Forberedelser til afdelingsmødet

a.       Ny husorden. Jeg har lavet et udkast, som jeg har vedhæftet. Der er ikke de helt store ændringer, men mest opdateringer og lidt blødere sprog (synes jeg selv). Et par steder er der flere alternativer og nogen steder har jeg skrevet spørgsmålstegn eller med rødt, fordi jeger i tvivl om, hvad der skal stå. Hvem vil lave det endelige forslag?
Det vil være det bedste, hvis alle har kigget mit udkast igennem inden mødet

b.      Regler for haveudvidelser. Vi har talt om at komme med et konkret forslag. Hvad gør vi? Hvor ambitiøst (/detaljeret) skal vores forslag være. Hvem vil lave et udkast?

c.       Råderetskatalog. Regler for, hvilke regler man må lave i/uden for sin bolig. Inden mødet vil jeg forsøge at finde ud af, om vi har et råderetskatalog

d.      Forretningsorden for afdelingsbestyrelsen. Vi havde talt om at lave nogle regler; jeg ved ikke, om det skal vente til næste år

e.      Bestyrelsens beretning. Beslutning af, hvad der skal med/ikke med

8.       Har bestyrelsen andet, der skal behandles på afdelingsmødet?

9.       Kort nyt om Genvex-situationen

10.   Til- og fraflyttere

11.   Eventuelt

Referat:

  1. Gennemgang af budgettet ved Henning – ok
    * vi har overført flere midler til legepladskontoen, da vi gerne vil gi mulighed for at opgradere legepladserne
    * vi har overført flere midler til forskønnelse af festlokale og aktivitetsrum
    ** Mht boligernes udvendige udseende, var der spørgsmål til evt maling af hoveddøre :
     skal de males og hvis ja, kan det så udsættes og døre i stedet udskiftes med en model med lille glas vindue i ?  Hvad er prisen ?  Marlene vil se på sagen og komme med et forslag.

  2. OK

  3. Følgende datoer er aftalt :
    D. 9 oktober, D. 14 november, D. 10 december, D. 10 januar  – alle dage kl. 19.00 i aktivitetshuset.

  4. Michael orienterer :
    * maling / renovering af husenes tagudhæng udskydes indtil der et reelt behov.
    * Michael indkøber 2 kaffemaskiner til aktivitetshus og festlokale
    * vi prøver at spare på udgift til porto, ved at bruge mail så vidt muligt
    * I første halvår er der fraflyttet beboere fra 7 huse i Hyldemosen.

  5.  Til fremtidige møder vil ”to do” listen være vedhæftet mødeindkaldelserne.
     Astrid retter den til fra gang til gang !
    * I de nye postkasser vil der ligge en ”gave” til alle beboere fra Trygbolig : en ny brandalarm !

  6.  Beboerforespørgsel – Michael svarer på den.

  7.  a) Udsætter vi til senere
    b) Udsætter vi til senere – vi bruger det kommende år på at kortlægge, hvor der evt kan udvides fremover. Dette betyder at der ikke kan gives tilladelser til udvidelser/forandringer i det kommende år 
    c) Vi arbejder med det i det kommende år
    d) Venter
    e) Astrid har lavet et fint udkast – Lis, Michael og Marlene skal lave korte indlæg der skal mailes til Astrid senest d. 27 aug

  8.  Intet

  9.  Intet

  10. Der kommer en del til- og fraflytninger det kommende stykke tid – Astrid sender mail til os med numre

  11. Snak om solprismer

 

Download som PDF