Referat af møde i afdelingsbestyrelsen d. 26/9 2011
Dagsorden:
Referat af bestyrelsesmøde d. 26-9-2011.
Deltagere: Astrid nr. 21, Marlene nr.79, Jens nr. 59, Karina nr. 70, Lis nr.80 og Nina nr. 19.
Ordstyrer: Marlene. Referent: Nina.
– God idé med bordopstillingen og navneskiltene. Begge dele medvirkede til bedre dialog.
– Vi siger tak til Jan, fordi han, uden varsel, kunne tage ordstyrer rollen. Vi er dog opmærksomme på, at det bør være en udefra, som ikke selv har en interesse i diskussionerne. Vi vil næste år få hjælp fra cowboybyen.
– Gennemgangen fra KAB var noget rodet og uklar. Måden at stille budget op på virker ikke umiddelbart logisk, og vi kan ikke se hvad det reelt koster at blive drevet af KAB og hvad pengene derudover bruges til. Vores indtryk er, at der er en del skjulte ting i administrationsomkostninger. Vi skal derfor have en samtale med Henning, når vi har skabt os et overblik, evt. med lidt hjælp fra en økonom.
– Astrid gør opmærksom på, at møder og dagsordener i Repræsentantskab, Organisationsbestyrelse samt bestyrelsesmøder skal offentliggøres. Der er generel stor tilfredshed med, at der sendes referat ud fra bestyrelsesmøderne. Åbenhed er vigtigt.
Referatet blev godkendt. Det er dog ikke lovpligtigt, at det godkendes inden det offentliggøres.
Det blev besluttet at lave forskellige interessegrupper for, hurtigst muligt, at komme videre med forskellige projekter.
– Genvex, varmegeninvinding, er et stort projekt som Astrid, Jan og Jens har arbejdet med tidligere, og som de gerne vil fortsætte med. Vi vil finde ud af hvordan KAB indhenter tilbud, og modsvarende finde ud af om der er bedre måder at gøre det på. Der vil blive indkaldt til et ekstraordinært beboermøde, når vi ved mere.
– Parkering vil blive arbejdet på af Lis og Nina.
– Postkasserne vil Marlene tale med Otto om.
– Skiltningen, både hastighed og vejvisning, vil Marlene kigge nærmere på.
– Legepladserne halter. Marlene, Karina, Lis og Nina arbejder på en løsning. Vi vil meget gerne have nogle skriftlige forslag fra andre beboere.
– Husordenen skal gennemgås, men har ikke første prioritet.
– Haveudvidelser vil der blive taget fat på efterhånden. Der mindes dog om, at det kun er tilladt at udvide efter godkendelse fra bestyrelsen.
– Råderetskatalog skal udarbejdes. Vi skal finde inspiration fra andre, men dette udskydes lidt.
– Det besluttes at holde fast i fastelavn og sommerfest. Derudover vil Karina og Marlene arbejde med at udnytte vores udmærkede fælleshuse til børnedisco (aldersdifferentieret), film osv…
– Der skal holdes møde 1 gang om måneden, med rullende datoer, den første uge i måneden. Astrid sender datoer ud.
– Referent skal også være rullende, da ingen af os synes det er en fornøjelse.
– Astrid laver en forretningsorden til brug ved bestyrelsesmøder.
Formand: Astrid. Kasserer: Karina.
Astrid og Marlene tager med til mødet, hvor de vil tale for fælleskab i kommunen generelt og om vores kære ringvejskryds.
Astrid tager også til KAB-konference. Temaet er: ”De frivilliges rolle i beboerdemokratiet…”
Bestyrelsen vil blive præsenteret på hjemmesiden og i opslagstavlerne med navn og husnummer.
Der oprettes en bestyrelsemailadresse som folk kan sende til og som kun bestyrelsen kan læse. Adressen er : bestyrelsen@hyldemosen.dk.
Alt hvad folk skriver, vil blive taget op på næstfølgende møde, og der kommer svar umiddelbart efter.
Der er stor ros til hjemmesiden, og det foreslås, at den udvides med en slags nabo-opslagstavle.
Der skal evt. nedsættes et velkomstudvalg.
Download som PDF